23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DFDS løfter option hos Jinling

SHORTSEA: Den tredje option er nu udnyttet i DFDS’ serie af nye meget store ro/ro-skibe

DFDS løfter en option på en femte ro/ro-nybygning hos Jinling-værftet i Kina til levering i første halvdel af 2020.

- Med denne nybygning øges vores ordrebog til fem store fragtfærger, hvilket vil forbedre vores effektivitet og gøre det muligt for os at servicere den forventede vækst i vores rutenetværk i Nordeuropa og Middelhavet, støtte samhandelen og hjælpe vores kunder med at skabe vækst i deres forretninger.

Det udtalte DFDS’ CEO, Niels Smedegaard, i en selskabsmeddelelse udsendt onsdag eftermiddag.

Optionsudnyttelsen er på en femte enhed i den serie af meget store 6.700 lanemeter ro/ro-skibe, svarende til omkring 450 trailere, som DFDS i forvejen har kontraheret ved det kinesiske værft.

Anden udvidelse

Ordren blev oprindeligt indgået med to kontraheringer tilbage i oktober 2016. I juni 2017 løftede rederiet yderligere to optioner, ligeledes til levering i begyndelsen af 2020.

Skibene var oprindeligt øremærket DFDS’ rutenetværk på Nordsøen, men siden nybygningsprogrammet blev indledt har DFDS købt tyrkiske U.N. Ro-Ro, hvormed den store danske shortsea-operatør nu også har sikret sig en markant base i Middelhavet.

En af de dominerende aktører på markedet i Middelhavet er Grimaldi, som også fornyelig indledte et stort nybygningsprogram bestående af en ny generation af ”mega-skibe”, som også DFDS’ nu fem ro/ro-nybygninger fra Jinling tilhører.

DFDS' flådefornyelsesprogram omfatter også to ro/pax-færger, der skal leveres i 2021 til indsætning i det baltiske rutenet. Derudover vil en chartret nybygget ro/pax-færge fra Stena RoRo blive leveret i 2021 til ruterne på Den Engelske Kanal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|