23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Wärtsilä valgt til ny LNG-bugserbåd

Endnu en LNG-nybygning bliver forsynet med LNG-maskineri fra Wärtsilä.

Wärtsilä har vundet sin første ordre på LNG-maskineri til bugserbåde. 

Det er den Singapore-baserede operatør af slæbebåde PSA Marine, der nu tager et skridt mod renere luft i havnen, når selskabets to nybygninger bliver udstyret med dual fuel-maskineri.

De to bugserbåde bliver 28 meter lange med et pæletræk på 50 ton. De bliver forsynet med to Wärtsilä 20DF-motorer, som ifølge en pressemeddelelse primært skal køre på LNG.

Ordren, som blev landet i marts 2018, gælder dog ikke kun maskineri. Wärtsilä skal også levere et system til opbevaring og forsyning af brændstof, kaldet LNG Pac, foruden styrbare thrustere og Wärtsiläs Pro Touch-system. Fartøjerne skal bygges hos Pax Ocean, der har værfter i Kina, Indonesien og Singapore.

- Ved at være one-stop-shop for dette fartøj fra design til teknik og maskineri, kan Wärtsilä sikre en fuldt integreret og optimeret havnebugserbåd," siger Riku-Pekka Hägg, der er direktør for skibsdesign i Wärtsilä Marine Solutions.

Wärtsiläs udstyr vil blive leveret til værftet i slutningen af 2018, og fartøjerne forventes at begynde operation i Singapore Havn i midten af 2019.

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078