Det særdeles voldsomme brandhavari om bord på CTV’en (Crew Transfer Vessel) ’Umoe Ventus’ ud for Bagenkop 23. december 2015, hvor der kun gik 15 minutter fra branden blev registeret til besætningen måtte springe over bord for at redde livet, har ikke overraskende vakt opmærksomhed i branchen.
Selve årsagen til branden blev klarlagt ni måneder sene...
Havarirapport: Kompositfartøjer kræver særlig indsats
HAVARI: Ny rapport efter ekstremt brandhavari på CTV peger på nødvendigheden af nye brandstrategier og på mangler i HSC-koden

Det stort set ugenkendelige vrag af ’Umoe Ventus’ efter det er bjærget. Foto: Den Maritime Havarikommission
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer