23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Havarirapport: Kompositfartøjer kræver særlig indsats

HAVARI: Ny rapport efter ekstremt brandhavari på CTV peger på nødvendigheden af nye brandstrategier og på mangler i HSC-koden

Det særdeles voldsomme brandhavari om bord på CTV’en (Crew Transfer Vessel) ’Umoe Ventus’ ud for Bagenkop 23. december 2015, hvor der kun gik 15 minutter fra branden blev registeret til besætningen måtte springe over bord for at redde livet, har ikke overraskende vakt opmærksomhed i branchen.

Selve årsagen til branden blev klarlagt ni måneder senere i en havarirapport fra Den Maritime Havarikommission, der konkluderede, at det var utilstrækkelig køling af løfteblæsermotorens udstødssystem, som først antændte lyddæmperen og siden det udvendige rum, den var monteret i.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078