23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Supply Service valgte Kina-værft til avancerede offshore-skibe

SKIBSBYGNING: Første nybyggede DP3 subsea support-skibe er en debut for kinesisk værftsindustri, men Maersk Supply Services chef for nybygninger har ikke gået på kompromis

- I dag kan du få lige nøjagtigt det du vil have i Kina. Du kan vælge at bestille et produkt af underlødig kvalitet og så får du det. Eller du kan bestille et kvalitetsprodukt, så leverer også de det. Husk på, at din smartphone sandsynligvis er produceret i Kina. Så slutproduktet kan altså blive ligeså godt, som det du får fra f.eks. Tyskland og Norge, men vejen dertil er lidt anderledes end vi er vant til i Europa, siger Peter Kragh Jacobsen.



Læs mere om 'Maersk Installer':

Opgaver på havbunden i parløb med ankerhåndtering

Stingray skal kunne blive på sin post næsten uanset hvad



Han har som chef for Maersk Supply Services tekniske organisation stået i spidsen for leveringen af rederiets første kinesiskbyggede skib nogensinde; Subsea Support-skibet ’Maersk Installer’, der følges af yderligere tre søsterskibe i Stingray-klassen, som serien er blevet døbt i rederiet; Et allersidst på året, og et i henholdsvis første og andet kvartal næste år.



- Man skal først og fremmest afsætte mere tid end man normalt gør, når man f.eks. bygger ved et norsk værft, hvor de mange gange har et dybt kendskab til designene fra de norske designhuse, der udvikler megen af den offshore-tonnage, der bygges.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172