Maersk Supply Services første af i alt fire SSV’ere (Subsea Support Vessels) i rederiets nye Stingray-klasse, ’Maersk Installer’, forlod i starten af måneden byggeværftet i kinesiske Dalian.
Læs mere om 'Maersk Installer':
Maersk Supply Service valgte Kina-værft til avancerede offshore-skibe
Opgaver på havbunden i parløb med ankerhåndtering
Leveringsrejsen går mod en endnu ikke fastlagt positionering i venten på opgaver i det fortsat trængte olie-offshoremarked, mens der endnu er trekvart år til den første firm opgavekontrakt for Blue Marine Group til Maersk Supply Services nye klasse af SSV-skibe.
Men investeringen i state-of-the-art tonnage til højt specialiserede opgaver på havbunden og de-kommissionering af offshore-installationer er også en del af en langsigtet strategi, der rækker 20 år ind i fremtiden, hvor end det nuværende underdrejede offshoremarked måtte lande.
Stingray skal kunne blive på sin post næsten uanset hvad
NYBYGNING: Der kan være rigtigt meget på spil, når Maersk Supply Service skal løse opgaver på havbunden med rederiets første DP3-skibe