23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Wärtsilä og Eidesvik sammen om nyskabelse for tredje gang

HYBRIDDRIFT: Først var det verdens første LNG-drevne supplyskib, så var det introduktion af brændselsceller og nu er Wärtsilä og Eidesvik gået sammen om batteri-hybriddrift i offshore supply-segmentet




















Stor bunkerreduktion















Dynamisk power-flow



FAKTA – ’Viking Princess’



Vik Sandvik-designet supplyskib, bygget på det norske Kleven Verft i 2012.



DNV GL-notation efter retrofittet: 1A1 Standby vessel(S) Supply vessel Battery(Power) Clean(Design) COMF(C-3, V-3) DEICE-C DK(+) DYNPOS(AUTR) E0 Gas fuelled HL(2.8) Ice(C) LFL(*) NAUT(OSV(A)) OILREC SF
BREAKING
{{ article.headline }}
0.156