23948sdkhjf

Næsten normalt hos Mærsk efter cyberangreb

A.P. Møller – Mærsk holder fast i strategi om øget digitalisering, understreger IT-chef

A.P. Møller – Mærsk har stort set fået forretningen på ret køl igen efter det store cyberangreb, der i sommers lagde store dele af koncernen ned. Det oplyser oplyser Adam Banks, chef for IT i A.P. Møller - Mærsk, til Berlingske.

Mærsk og cyberangrebet

Stort cyberangreb rammer Mærsk-koncernen

Mærsk-chef: Det er jo lige pludselig et sort hul

Mobilen hjalp Mærsk-toppen under cyberangreb

- Vi har arbejdet med at genopbygge og styrke alle de berørte områder af vores IT-infrastruktur. Vi har kun reinstalleret systemer, når vi er sikre og modstandsdygtige nok mod nye angreb. I nogle tilfælde har det krævet et redesign af vores IT, skriver Adam Banks til avisen. 

Strategien om digitalisering af forretningen er ikke blevet påvirket af sommerens hændelser, understreger han også. 

Computervirussen – malware døbt Petya – ramte A.P. Møller – Mærsk sidst i juni. Det globale mail- og telefonsystem blev lammet, Maersk Line kunne ikke modtage ordrer, og hos APM Terminals skulle opgaver mange steder klares uden digitale hjælpemidler.

Hændelsen ventes ifølge tidligere udmeldinger fra Mærsk at koste 1,3 – 1,9 mia. kroner.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.328