23948sdkhjf

Havarikommission: Sløset planlægning bag dobbeltforlis

Det spektakulære dobbeltforlis, hvor to Maersk Supply Service-skibe gik til bunds ud for den franske kyst, var en konsekvens af en utilstrækkelig risikovurdering fra rederiets side, konkluderer Havarikommissionen
Natten mellem den 21. og 22. december 2016 kæntrede og sank de danske offshore-serviceskibe 'Maersk Seracher' og 'Maersk Shipper'. ca. 65 sømil ud for den franske kyst, mens de blev bugseret af et tredje offshore-serviceskib, 'Mærsk Battler', undervejs til Aliaga i Tyrkiet.

De to skibe var sammenkoblet side om side under sørejsen.

Undervejs genn...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109