23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tier III-premiere på fransk isbryder

TIER III: NOR-systemer fra Wärtsilä sikrer fransk Antarktis-skib nye IMO-certifikater for kvælstofreducering

Wärtsilä kunne for nylig fejre at have sit første Tier III-certificerede skibsmaskineri ude at sejle på et skib. Det skete med idriftsættelsen af det franske statsejede polar-skib ’L’Astrolabe’, der skal anvendes til personel- og supply-transport i Antarktis for French Southern and Antarctic Lands Administration.

Den 72 meter lange nybygning har et komplet maskineri fra den finske motor- og teknologikoncern, hvor udstødssystemerne fra de fire ottecylindrede Wärtsilä 20-motorer i det dieselelektriske maskineri er koblet på hver deres NOR-anlæg. Nærmere bestemt Wärtsiläs katalysator (NOx Reducer).

Hele firetaktskataloget

Dermed er ’L’Astrolabe’ særligt forberedt til operation i et af verdens mest følsomme naturområder med maskinriet, der opfylder IMO’s Tier III EIAPP-konvention (Engine International Air Pollution Prevention).

Wärtsilä oplyser, at koncernens SCR-baserede (Selective Catalytic Reduction) NOR-systemer til reducering af kvælstofoxid (NOx) i udstødsgassen kan anvendes sammen med hele koncernens katalog af medium speed-motorer.

’L’Astrolabe’ er bygget af det franske værft Piriou som isbryder. Denhar aptering til tres personer og kan medtage 1.400 tons gods. Nybygningen skal drives af landets søværn. Tier III EIAPP-certifikatet til det nye skib blev udstedt af det ligeledes franske klassifikationsselskab Bureau Veritas.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141