23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maskinmester i ny rolle på hybridfærger

Maskinmesterens rolle er under opbrud på Scandlines’ nye hybridfærger - maskinmesteren er nu mere systemoperatør og skal bruge mindre tid på vedligeholdelsestunge komponenter

Efter mere end fire måneders drift på Gedser-Rostock ruten har Scandlines nu fået opbygget en masse driftserfaringer med de nye hybridfærger, ’Berlin’ og ’Copenhagen’.

Og for seniormaskinchef Stefan Egedal Petersen og hans kolleger har det været et spændende nybrud i maskinmesterrollen ikke bare at skulle håndtere et klassisk dieselmotor set-up, men derudover også de 231 batterimoduler - bygget op i 11 pakker - som samlet set sender 1,5 megawatt power ud i det enkelte skibs distributionsnet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03