Maersk Lines opkøb af det tyske containerrederi Hamburg Süd har tvunget Mærsk til at sælge sit brasilianske datterselskab Mercosul Line.
Hamburg Süd har nemlig sit eget cabotage- og feederrederi med fokus på Brasilien - Alianca. Og sammen med Mercosul ville de to i så fald kontrollere 80 procent af nærskibsmarkedet i Brasilien.
Det kunne den bra...
Mærsk-salg styrker konkurrent
CMA CGM overtager Mærsk-rederiet Mercosul som en del af implementeringen af opkøbet af Hamburg Süd. Salget var helt nødvendigt, ifølge analytikere, men det styrker alligevel en af Maersk Lines værste konkurrenter
’CMA CGM Kerguelen’ er et af rederiets store containerskibe med plads til 17.722 TEU - og dermed en konkurrent til Maersk Lines Triple E-klasse. Foto: CMA CGM
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer