Når Hurtigrutens to nye polarekspedtionskrydstogtskibe ’Roald Amundsen’, og ’Fridtjof Nansen’ i sommeren henholdsvis 2018 og 2019 leveres, bliver de show cases i norsk maritim teknologi. Først og fremmest for Rolls-Royce Marine.
Noget, den norske statsminister Erna Solberg også noterede sig, da hun juli sidste år var med ved kontraktunderskrivning...
Rolls-Royce Marine spiller hovedrollen i norsk show case
Den nye tonnage til Norges ikoniske Hurtigruten er en opvisning i landets kunnen på det maritim-teknologiske område fra mange års førerposition inden for offshore
Sådan er Rolls-Royce Marines leverance fordelt i Hurtigrutens nybygninger. Det fulde tekniske design af skibene er også udført af den britiske teknologi- og industrikoncern.
Illustration: Rolls-Royce Marine
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer