Med aktuelt omkring 110 disponerede, altså chartrede eller ejede, containerskibe, udgør Hamburg Süd tonnagemæssigt en lidt mindre integration end Maersk Lines opkøb af P&O Nedlloyd i 2005. De to øvrige, noget mindre, opkøb af konkurrenter i markedet i Maersk Lines nyere historie var Sealand og Safmarine, begge i 1999.
Et er den samlede kontrol...
Sådan ser Maersk Lines nye Hamburg Süd-flåde ud
ANALYSE: Det er overvejende reefer-tunge, yngre og mindre post panamax-skibe, Maersk Line får ejerskab af med købet af Hamburg Süd
’Cap San Augustin’ er en af enhederne i Hamburg Süds kapacitetsmæssigt største serie, der blev leveret fra Hyundai HI 2013 og 2014. Det er også den serie, som har ikke mindre en 2.100 reeferplugs til rådighed. Foto: Finn Salomon
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer