Offshore-skibene bør kun blive optaget i Dansk Internationalt Skibsregister (DIS), hvis politikerne indsætter en klausul, der tvinger offshore-rederierne til at sætte deres søfolk på danske overenskomster. Sådan lyder kravet fra både maritime fagforbund og christiansborg-politikere.
- Hvis man tager høj som lav vil der være et par tusind danske arbejdspladser, som nu risikerer at blive udskiftet med udenlandsk arbejdskraft, hvis Vækstteamets anbefaling bliver til virkelighed, siger formand for 3F Sømændene, Søren Sørensen.