– Jeg har været i 18 år hos J. Lauritzen, hvor jeg startede som elev i 1998, så jeg har været en stor del af møllen igennem. Jeg startede min elevtid i vores gasdivision og rykkede senere over i operationen og dernæst befragtningsafdelingen. Senere var jeg i USA i fire år og kom tilbage til Danmark i flere omgange. Og så var jeg i Singapore i fem et halvt år år indtil sidste sommer. Så det føles på en eller anden måde lidt som om, at ringen var sluttet, da jeg kom tilbage til København. Og at hvis jeg skulle prøve noget nyt, så skulle det være nu. Shipping har jo fundamentalt ændret sig, siden jeg startede. I dag er det ikke længere udelukkende præget af traditionel rederidrift. Der er en masse fremed kapital i shipping i dag, som næsten udelukkende er drevet af volatiliteten i markedet. Det gør det til en helt anden markedsplads, end det har været tidligere.
Sato: Derfor forlod jeg J. Lauritzen
41-årige Martin Sato starter 1. august som ny partner og en del af ledelsen hos tørlast-operatøren Baltnav efter 18 års ansættelse i J. Lauritzen