23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tuco vil ind på fast rescue-markedet med lettere fartøjer

FAST RESCUE: En fast rescue-båd kan få større kapacitet, når den bygges i kulfiber uden, at rederen skal gå op i david-størrelse

Tuco Marine er allerede velrepræsenteret i det nye SOV-marked (Service Operation Vessels) til offshore vind med de lukkede (kabine) daughter-fartøjer fra Faaborg-værftets Pro Zero-serie, som på SOV-skibene anvendes til transport af møllefolk mellem moderskibet og de enkelte møller ude på sited.





Fartøjerne i Pro Zero-serien er konstrueret i kulfiber, et lettere, men også et noget dyrere materiale end glasfiber. Derfor handler det ifølge Tuco Marines direktør, Jonas Pedersen, om at tilføre ekstra værdi, hvis værftet også skal gøre sig gældende med Pro Zero-serien på f.eks. fast rescue-markedet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219