23948sdkhjf

Kras kritik af Mærsks digitale evner

A.P. Møller – Mærsk skal hurtigst muligt op i omdrejning digitalt og opbygge et mere moderne og automatiseret setup. Sådan lyder det fra det succesrige speditionsselskab Flexport, som årligt ekspederer varer for flere milliarder dollars. Det skriver Jyllands-Posten.

Derfor bliver det en af Jim Hagemann Snabes største opgaver at gøre op med den gamle teknologi og systemer, når han starter som bestyrelsesformand, lyder det fra Flexports stifter og topchef, Ryan Petersen.

- I dag kræver det stadigvæk en masse manuelt arbejde at købe og sælge skibsfragt, spore det og booke det. Og i de situationer, hvor det rent faktisk foregår digitalt, er teknologien gammel og svær at integrere med andre systemer. Derfor er transaktionsomkostningerne meget høje, ligesom virksomhederne og kunderne savner mere transparens og kontrol med fragten, mens den bevæger sig. Det er nødt til at ændre sig, siger han til Jyllands-Posten.

Han tror, at Mærsk vil erkende problemerne, og ser med spænding på opsplitningen og muligheden for, at Damco bliver mere integreret i moderselskabet

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.556