23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Videnskabsfolk skal hjælpe Maersk Tankers gennem krisen

Med hjælp fra bl.a. en Ph.d. i astrofysik og en datavidenskabelig kandidat vil Maersk Tankers blive bedre til at forudsige et kompliceret produkttankmarked og positionere sine skibe det bedste sted på kloden

Midt i et underdrejet produkttankmarked forsøger Maersk Tankers at modstå modvinden med et langt skridt ind på den digitale banehalvdel.

Ifølge Mærsk-rederiets CEO, Christian M. Ingerslev, er nye dataanalayse-værktøjer og viden om, hvordan de udnyttes, direkte årsager til, at tankskibsrederiet tabte færre penge end markedet i 2016. Maersk Tankers’ indtjening faldt med 17 procent, mens markedsraterne generelt i produkttank-segmentet faldt med op til 50 procent i 2016.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02