23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fremtidens containerskib har lodret stævn

SKIBSDESIGN: Overgangen til lavere operationelle hastigheder skaber fundamentale forandringer i designet af det klassiske containerskib – lodret stævn og indbygget bulb vil snart blive til virkelighed, vurderer Odense Maritime Technology
















Lodret stævn



FAKTA: Fremtidens Containerskib

OMT har deltaget i flere forskellige partnerskaber med henblik på at udvikle en ny og mere effektiv generation af containerskibe i samarbejde med Mitsubishi Heavy Industries har OMT udviklet designs for containerfeeders i segmentet 2300 – 5000 TEU. Mitsubishi har udviklet skrogformen baseret på deres mangeårige erfaring fra andre skibstyper.



OMT deltager også i projektet Regional ECOfeeder i samarbejde med en lang række ledende aktører, heriblandt MAN Diesel Målsætningen er at udvikle et energieffektivt og miljørigtigt feederskib med kapacitet på omkring 2.000 TEU, der lever op til samtlige fremtidige miljøkrav.



Designet skal levere følgende forbedringer: 1) Minimum 30 pct. CO2-reduktion sammenlignet med nutidens skibe. 2) Skal kunne leve op NOx Tier III udledningskravene. 3) Skal leve op til 2020-kravene for udledning af svovlpartikler (0,1 /0,5 pct) Projektet er en del af det danske Green Ship of The Future. Det fulde design og resultaterne fra projektgruppen vil blive offentliggjort omkring marts 2017.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.156