Det langstrakte dyk i oliepriserne har ikke fået rederivirksomhederne til slække deres krav om ekstrem energieffektivitet, når de specificerer kravene til deres nybygninger.
Sådan lyder meldingen fra Odense Maritime Technology, OMT, der i sin tid videreførte skibsdesign-aktiviteterne fra det nu lukkede Lindø Skibsværft.
– De tider, hvor man des...
Fremtidens containerskib har lodret stævn
SKIBSDESIGN: Overgangen til lavere operationelle hastigheder skaber fundamentale forandringer i designet af det klassiske containerskib – lodret stævn og indbygget bulb vil snart blive til virkelighed, vurderer Odense Maritime Technology
OMT har sammen med japanske Mitsubishi Heavy Industries Ltd. udviklet et standarddesign for et fremtidigt feederskib med højest mulig energieffektivtet. Foto: OMT
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer