23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Udvikler fremtidens LNG-bunkertankere

MØD SKIBSARKITEKTERNE: Kim Nørby Christensen, Naval Architect hos Odense Maritime Technology
Hvilket projekt arbejder du på netop nu?





Hvilken faglig problemstilling betragter du som værende den mest interessante i branchen netop nu?





Kan du fremhæve et projekt, som du har været særlig stolt af at deltage i?

– Udvikling af vores nye LNG bunkertankere og flådeprojekter. Flådeprojekter har været en del af OMTs arbejdsområde stort set siden starten, og pt. er der særdeles spændende opgaver i forbindelse med tilbudsgivning på et nyt projekt. – At få en acceptabel tilbagebetalingstid for projekter der mindsker brændstofforbruget, hvilket jo stort set er lig med mindre miljøbelastning, uanset om det er nybygning eller retrofit. Herunder at vi ikke skal jagte den absolut højest opnåelige virkningsgrad, men jagte de forbedringer der kan give rederne en tilbagebetalingstid der muliggøre finansiering og en rimelig sikkerhed for afkast på investeringen. Specielt i en tid med forholdsvis lave brændstofpriser er det en udfordring. – Klart de nye LNG bunkertanker designs vi har udarbejdet. LNG distribution til fartøjer der sejler på gas er en ny infrastruktur der skal opbygges hvor bunkertankerne er bindeleddet mellem de traditionelle transportører og de nye forbrugere. Jeg har været så privilegeret at projektere både skibs- og maskindesignet samt cargosystemet så det er lidt ”mit skib” der er kommet ud af det. Og så har projektering af en LNG tanker stået højt på ønskelisten over opgaver i mange år da det er forholdsvis komplicerede skibe.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141