23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Andet Sealand-skib ankommet til Alang

OPHUGNING: ’Sea-Land Racer’ i venteposition på reden ud for Alang, hvor ’Sea-Land Charger’ ifølge dets AIS også befinder sig lige nu












Ni år over gennemsnittet













Læs også:

Mærsk skrotter yderligere otte containerskibe

Det andet af otte tidligere Sealand-skibe i Maersk Lines flåde, ’Sea-Land Racer’ er nu ankommet til reden ud for Alang-stranden i Indien. Her venter det 1996-byggede panamax-containerskib nu på at foretage sin sidste godt fem sømils rejse ind til ophugning ved et af de to selskaber på Alang-stranden, Maersk Line har udvalgt som egnede efter en række opsatte kriterier. Søfart skrev december sidste år, at den første ophugning i skibsserien gjaldt ’Sea-Land Charger’ og at denne skulle foregå på en af de to udvalgte kinesiske faciliteter. Imidlertid ligger ’Sea-Land Charger’ ifølge skibets AIS nu også på reden ud for Alang-stranden. ’Sea-Land Racer’ er rapporteret solgt til ophugning i markedsrapporter, hvor letvægtstons (LDT) er angivet til 18.771, mens LDT-prisen ikke er oplyst. Et lignende containerskib er dog simultant rapporteret solgt til ophugning samme sted for 290 dollars/LDT. Maersk Line overtog de otte panamax-skibe i forbindelse med opkøbet af amerikanske Sealand i 1999. Skibsserien er bygget i Japan mellem 1995 og 1997 og ligger knapt ni år over Maersk Lines gennemsnitsalder i flåden, der oktober sidste år var på 11,1 år.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.12