23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Projekt skal forhindre flere ”Umoe Ventus-forlis”

HAVARI: DBI ansøger Den Danske Maritime Fond om midler til at udarbejde en helt ny brandstrategi for fartøjer bygget i letvægtskompositter

Lillejuleaftensdag sidste år blev crew transfer-fartøjet ’Umoe Ventus’ fuldstændig omsluttet af flammer på bare 15 minutter og totaludbrændte, inden katamaranfartøjet kort efter kollapsede og sank ud for Bagenkop.

Det voldsomme forlis var det første store brandhavari om bord på et såkaldt FRP-skib. Altså et fartøj, der er konstruereret af Fiber-Reinforced Plastic; oftest omtalt som kulfiber eller letvægtskompositter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11