23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærsk gearer op i Aarhus Havn

APM Terminals i Aarhus skal både satse på at være nordeuropæisk knudepunkt for de nye containeralliancer og tilbyde kunderne ekstra services. Det fastslår den nye terminalchef, Steen Davidsen, i et interview med Søfart








Læs hele artiklen her på Søfart.

Mærsk vil tiltrække flere store containerskibe til Aarhus

Kræver login




























Mærsks havneforretning, APM Terminals, øjner vækst i sin danske terminal i Aarhus. Terminalens nytiltrådte topchef, Steen Davidsen, vil især fokusere på at tiltrække flere store containerlinjer til byen, ligesom der skal arbejdes på at udvikle nye services til kunderne. Det siger han i et interview med Søfart. - Ambitionen er at tiltrække flere ’main liners’ til Aarhus, for det vil alt andet lige gøre havnen mere interessant, siger Steen Davidsen. Steen Davidsen, som overtog roret på Aarhus-terminalen 1. november fra Mærsk-arvingen Johan Uggla, er med 29 års ansættelse i koncernen en erfaren herre i Mærsk-sammenhæng. Gennem de seneste 15 år har han været chef for flere af APM Terminals havneterminaler rundt om i verden. Nu er han tilbage i Danmark, hvor han fra sit kontor på Aarhus Havn kan skue ud over en containerterminal, som igennem de senere år støt og roligt har øget omsætningen af containere - nemlig fra 399.000 TEU i 2012 til 442.000 sidste år. Vel at mærke i et marked, hvor andre europæiske havneterminaler har oplevet stagnation eller endog tilbagegang. Steen Davidsen håber, at de nye containeralliancer 2M (Maersk Line og MSC) og Ocean Alliance (CMA CGM, China Cosco Shipping, Evergreen Line og OOCL) vil sende flere skibe via Aarhus. - Vores vækststrategi handler blandt andet om at få fat på kunder som Ocean Alliance, siger Steen Davidsen til Søfart. For at det kan lykkes, kræver det ifølge terminalchefen et godt samarbejde med de øvrige interessenter omkring Aarhus Havn, for det handler også om at tiltrække industri og distributionscentre til byen.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.168