Et alletiders stærkt DFDS indledte i oktober den officielle del af et længe bebudet nybygningsprogram. Her blev det offentliggjort, at Jinling-værftet i Kina skal levere to plus fire 6.700 lanemeter store ro/ro-skibe til DFDS’ Nordsømarked.
Ordren placerer DFDS i front sammen med konkurrenter som Cobelfret - og allersenest også Grimaldi - som i li...
Hvor kan DFDS bygge nye skibe?
ANALYSE: Det er oplagt, at nye ro/pax-færger til DFDS følger i kølvandet på ro/ro-skibene fra Kina. Den retning er dog langt mindre sandsynlig for nye cruisefærger
DFDS’ fire cruisefærger vil i gennemsnit mindst være 30 år gamle inden for et realistisk nybygningsvindue på tre år. Foto: Keld Øby
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer