23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvor kan DFDS bygge nye skibe?

ANALYSE: Det er oplagt, at nye ro/pax-færger til DFDS følger i kølvandet på ro/ro-skibene fra Kina. Den retning er dog langt mindre sandsynlig for nye cruisefærger

Et alletiders stærkt DFDS indledte i oktober den officielle del af et længe bebudet nybygningsprogram. Her blev det offentliggjort, at Jinling-værftet i Kina skal levere to plus fire 6.700 lanemeter store ro/ro-skibe til DFDS’ Nordsømarked.

Ordren placerer DFDS i front sammen med konkurrenter som Cobelfret - og allersenest også Grimaldi - som i lighed med DFDS, er i markedet efter en helt ny generation af ro/ro-skibe. Nybygninger med hidtil uset kapacitet, som skal gøre ro/ro-skibene tilstrækkelig energieffektive til de nye såkaldte EEDI-krav.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web02