23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

"Værfterne skal høre på os"

Søfart tog forbi Knud E. Hansen i Helsingør og mødte direktøren for en leder inden for skibsdesign. Finn Wollesen fortalte bl.a. om et nyt samarbejde med et af de store kinesiske værfter

Da DFDS i begyndelsen af oktober underskrev en nybygningskontrakt på to rekordstore ro/ro-skibe hos det kinesiske værft Jinling Shipyard, var det med Knud E. Hansen som partner.

De to skibe skal leveres i begyndelsen af 2019, og ingeniørerne i Knud E. Hansen har en nøglerolle.

De nye mega-ro/ro-skibe repræsenterer et væsentligt kapacitetsspring i forhold til de største konventionelle ro/ro-skibe i dagens marked, siden nybygningerne får en kapacitet på hele 6.700 lanemeter - svarende til 450 trailere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078