23948sdkhjf

Turbinedrift tilbage i containerfart

SKIBSDESIGN: Totaktere skal erstattes af LNG-drevne gasturbiner i kombination med waste heat recovery og damptubiner
PERFECt-projektet (Piston Engine Room Free Efficient Containership) gør radikalt op med de seneste tre fire årtiers gængse design af store containerskibe. Her har anvendelse af konventionelt drevne totaktsmotorer, typisk kun én, været dominerende, efter udfasningen af oliedrevne dampturbiner i store hurtigsejlende handelslinjeskibe siden 70’erens o...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141