23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kunsten at sætte den rigtige pris

Forskere ved CBS udvikler som led i BlueINNOship-partnerskabet en ny model, der skal hjælpe maritime virksomheder med at prissætte deres ydelser rigtigt, når forretningen udvides med nye serviceløsninger
















Konkurrence fra lavtlønslande



































Langsigtet samarbejde















FAKTA: BlueINNOship

- Med et tilsagn fra Innovationsfonden på 50 mio. kr. søsatte Det Blå Danmark i 2015 det hidtil mest omfattende samarbejdsprojekt mellem maritime teknologivirksomheder, motorleverandører, rederier, universiteter, GTS-institutter og myndigheder.

- Projektet omfatter aktiviteter for 120 mio. kr. og består af 15 innovationsprojekter, som skal øge væksten og skabe arbejdspladser i den maritime industri.

- Over fire år vil omkring 40 virksomheder og organisationer samarbejde om at udvikle grønne og konkurrencedygtige løsninger gennem Blue INNOship.

- Partnerskabet drives af Alfa Laval, A.P. Møller-Mærsk, Hempel, MAN Diesel & Turbo, OSK-ShipTech, TORM, Aalborg Universitet, Copenhagen Business School, Danmarks Tekniske Universitet, Syddansk Universitet samt GTS-institutterne FORCE Technology, Teknologisk Institut, Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut.

- Ud over Innovationsfondens støtte og deltagernes egen finansiering er Blue INNOship støttet af Den Danske Maritime Fond og Orients Fond.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141