23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kunsten at sætte den rigtige pris

Forskere ved CBS udvikler som led i BlueINNOship-partnerskabet en ny model, der skal hjælpe maritime virksomheder med at prissætte deres ydelser rigtigt, når forretningen udvides med nye serviceløsninger

Ligesom en række andre brancher oplever den maritime industri i disse år, at produkter i stigende grad bliver til standardvarer – også kaldet commodities – hvor konkurrencen ikke mindst fra lavtlønslande gør det umuligt at konkurrere udelukkende på prisen.

Dette paradigmeskift har tvunget mange virksomheder til at fokusere mere på kundeoplevelsen. Eksempelvis ved at koble forskellige services på deres produkter, så virksomheden på den måde kan adskille sig fra konkurrenterne og opbygge langvarige relationer til kunderne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03