23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Brandårsagen var utilstrækkelig køling

HAVARI: Manglende brandisolering var ikke i strid med reglerne. Og så kan forløbet i dagene op til havariet have påvirket dømmekraften om bord.




Læs om forløbet op til branden her:Flere nedbrud og alarmer forud for voldsomt brandhavari















Uklarhed i beslutningsgangen om bord















TEKNISKE FAKTA – om ’Umoe Ventus’

Type: Kombineret luftpude- og deplacement-katamaran (fragtskib maks. 12 pax)

Byggemateriale: Letvægts karbon fibre sandwich-materiale

Anvendelse: Crew transfer i havvind

Register: DIS, Svendborg

Klasse: DNV GL

Notation: 1A1 HSLC Windfarm service(1) R

Ejer: Umoe Gruppen AS, Norge

Operatør: Valling Ship Management, Svendborg

Værft: Umoe Mandal AS, Norge

Længde o.a.: 26,6 m

Bredde: 10,4 m

Fremdrift: waterjets, 2 X 1.440 kW

Servicefart: 40 knob
BREAKING
{{ article.headline }}
0.112