En større tilføjelse til Maersk Lines flåde bliver så småt sat i søen fra næste år. De største af de nye skibe, der har levering i 2017 og 2018, er 11 kæmper i 19.630 TEU-klassen fra Hyundai-værftet.
"Vi bestilte 27 skibe i 2015, og ud over at vi havde behov for den flådetilvækst, så mener vi også, at timingen var exceptionelt god. Lige nu har vi ikke travlt med det," siger driftschef i Maersk Line, Søren Toft, ifølge npinvestor.dk til Ritzau Finans.
Hvorvidt de mange
 
    nye skibe er nok, skal Maersk Lines top beslutte sig for allerede i andet halvår. Her står valget nemlig mellem at udnytte eller droppe en option på yderligere otte skibe i 14.000 TEU-klassen.
Selvom markedet - trods bedre takter i andet kvartal - er presset og raterne helt i bund, er det stadig Maersk Lines ambition at vokse hurtigere end markedet.
