23948sdkhjf

Mols-Linien tilbageviser kritik

Danske Færgers 19 klagepunkter over tildelingen af Bornholms-trafikken til anden side holder ikke vand, mener Mols-Linien.
I en 22 sider lang erklæring giver Mols-Linien nu svar på tiltale i klagesagen, som Danske Færger har oprettet mod Transport- og Bygningsministeriet.

Danske Færger har fremsat i alt 19 klagepunkter, der vedrører, at Mols-Linien ikke er konditionsmæssig - altså, ikke lever op til udbuddet. Men det får de ikke lov til at slippe af sted med uden kamp.

"Mols-Linien har opereret færger på Kattegat fra starten i 1966. Fra 1996 har rederiet også opereret hurtigfærger. P.t. er Mols-Linien førende inden for drift af hurtigfærger i verden," skriver Mols-Linien i sin erklæring, der er underskrevet af bestyrelsesformand Frantz Palludan og administrerende direktør Søren Jespersen.

"Mols-Linien driver et par af verdens største hurtigfærger og nyder stor international anseelse for selskabets høje tekniske niveau og evne til at drive store hurtigfærger med effektiv logistik."

Rederiet understreger, at de ikke er kommet sovende til udbuddet, men at der ligger en stor mængde arbejde bag. Samt at Danske Færgers påstande er baseret på ”usaglige og udokumenterede postulater om, at Mols-Linien ikke vil kunne opfylde den indgåede kontrakt”.

"Sammenfattende er Mols-Liniens tilbud baseret på et meget grundigt forarbejde, som medførte, at Mols-Linien forud for tilbudsafgivelsen var betrygget i at ville kunne overholde kontraktens krav, hvis Mols-Linien fik tildelt kontrakten. Dette grundige forarbejde medførte også, at Mols-Linien kunne afgive et fuldt ud konditionsmæssigt tilbud og samtidigt tilbyde en meget høj billetprisreduktion."

Mols-Linien rapporterer blandt meget andet om rigeligt antal høje dækmeter, personbilsenheder og bemanding, samt fuldt ud tilstrækkelig frekvens, overfartstid og miljøkrav. Og færgepassagerer skal ikke være nervøse for mangel på toiletter eller håndvaske – det har Mols-Linien nemlig også taget fuld højde for med en ombygning af faciliteter inden driftsstart.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125