23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

MAN Diesel & Turbo vinder ny ME-Gi-ordre

TEKNIK: Ny motorordre til græsk rederi - og med bygning i Korea - i det grønne segment underskrevet hos motorproducenten.

Man Diesel har sikret sig en seksdobbelt ordre på hovedmaskineriet til fire nye tankskibe i LNG- og VLCC-klassen. Skibene skal bygges af koreanske Daewoo Shipbuilding for to rederier i den græske Maran-rederigruppe, der igen hører under Angelicoussis Shipping Group – henholdsvis Maran Gas Maritime og Maran Tankers Management.

Ifølge Man Diesel & Turbo gælder ordren to gange to styk 5G70ME-C9.5-GI motorer til to LNG-enheder på 173.400 kbm., der bygges til Tier III-standard. De to sidste motorer skal i dybet på to 318.000 t.dv. VLCC’ere, der hver får en 7G80ME-C9.5 til at skubbe sig frem. De bliver på 336 meter i længden og 60 meter i bredden. LNG-tankerne når ned på 295 meter i længde og 46 i bredden.

VLCC’erne skal Daewoo have klar i 2018, mens LNG’erne skulle være leveringsklare i 2019. ME-GI motorerne fra Man Diesel & Turbo har vundet flot anerkendelse som alternativ til især såkaldte eco-venlige enheder. Motortypen reducerer – uanset fueltypen – udslip af såvel CO2 som SOx og Nox i forhold til andre motortyper i samme output-segment.

Kilde: Man Diesel & Turbo

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089|instance-web04