23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

CMA CGM aflyser ULCV-service på vestkysten

CMA CGM har bekræftet rapporter om, at de ikke vil indsætte ultra-large containerskibe som CMA CGM’s ’Benjamin Franklin’ på deres regelmæssige trans-Pacific-ruter. Spotraterne på området er faldet til 750-800 dollars per fyrrefods-enhed, hvilket er ca. det halve af, hvad de lå på for to år siden, skriver The Maritime Executive.

Næste år sættes CMA CGM’s nye alliance med with COSCOCS, OOCL og Evergreen efter planen i gang. I hvert fald OOCL har allerede lidt under faldende indtægter på grund af overudbud og faldende rater på ruterne mellem Asien og den amerikanske vestkyst de seneste måneder – trods forøgede volumener. 

CMA CGM afventer samtidig endelig godkendelse af deres 2,4 mia. dollars-overtagelse af Neptune Orient Lines (NOL).

Kilde: The Maritime Executive/LSH
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web04