JD-Contractor A/S har udvidet flåden med et AHTS-fartøj, der skal bruges som platform for rederiets specialiserede dykker- og kabelopgaver.
Ifølge Deputy Director og Projekt Manager i JD-Contractor Rasmus Normann Andersen, skal »Neftegaz-66«, som det nyindkøbte skib hedder, dog foreløbigt oplægges, mens dets nødvendige ombygning projekteres, og der findes et værft til at udføre opgaven. Rasmus Normann Andersen oplyser i øvrigt, at købet af skibet, der blev overtaget i Thyborøn torsdag i sidste uge, skal ses i sammenhæng med, at JD-Contractor ønsker at udvide sin kapacitet i en tid, hvor der er stor efterspørgsel i markedet på rederiets services.
I lighed med en række andre danske specialrederier har JD-Contractor i de seneste år fået godt fat i mange af de højt specialiserede opgaver med bl.a. dykker- survey- og kabellægning, der indgår i etableringsfasen af en havmøllepark. Aktuelt er JD-Contractor bl.a. beskæftiget i Kattegat med forberedelserne til Anholt Offshore Wind Farm.
God ordretilgang sikrede for nylig JD-Contractor et rekordresultat på 150 mio. kr. før skat i det seneste årsregnskab. Året før, i 2009, præsterede selskabet et overskud på 60 mio. kr. JD-Contractor disponerer aktuelt en meget blandet flåde af skibe og fartøjer på 11 enheder.
»Neftegaz-66« er bygget i 1990 hos Stocznia Szczecinska i Polen. Ankerhåndteringsfartøjet har et pæletræk på 85 ton og er på 2.723 bt. Sælgeren er ifølge Lloyds Register et amerikansk-ejet Cypern-selskab i Stolt-Nielsen-sfæren.
»Neftegaz-66« forbliver under det nuværende Cypern-flag og placeres derfor i et nyoprettet selskab på Limassol ejet af JD-Contractor.
Ifølge Deputy Director og Projekt Manager i JD-Contractor Rasmus Normann Andersen, skal »Neftegaz-66«, som det nyindkøbte skib hedder, dog foreløbigt oplægges, mens dets nødvendige ombygning projekteres, og der findes et værft til at udføre opgaven. Rasmus Normann Andersen oplyser i øvrigt, at købet af skibet, der blev overtaget i Thyborøn torsdag i sidste uge, skal ses i sammenhæng med, at JD-Contractor ønsker at udvide sin kapacitet i en tid, hvor der er stor efterspørgsel i markedet på rederiets services.
I lighed med en række andre danske specialrederier har JD-Contractor i de seneste år fået godt fat i mange af de højt specialiserede opgaver med bl.a. dykker- survey- og kabellægning, der indgår i etableringsfasen af en havmøllepark. Aktuelt er JD-Contractor bl.a. beskæftiget i Kattegat med forberedelserne til Anholt Offshore Wind Farm.
God ordretilgang sikrede for nylig JD-Contractor et rekordresultat på 150 mio. kr. før skat i det seneste årsregnskab. Året før, i 2009, præsterede selskabet et overskud på 60 mio. kr. JD-Contractor disponerer aktuelt en meget blandet flåde af skibe og fartøjer på 11 enheder.
»Neftegaz-66« er bygget i 1990 hos Stocznia Szczecinska i Polen. Ankerhåndteringsfartøjet har et pæletræk på 85 ton og er på 2.723 bt. Sælgeren er ifølge Lloyds Register et amerikansk-ejet Cypern-selskab i Stolt-Nielsen-sfæren.
»Neftegaz-66« forbliver under det nuværende Cypern-flag og placeres derfor i et nyoprettet selskab på Limassol ejet af JD-Contractor.