23948sdkhjf

Mærsk øjner Asien-samhandel

Topchef Nils Smedegaard Andersen forudser større kinesisk import og større samhandel internt i Asien samt med Afrika.
I et interview med den kinesiske avis China Daily holder han fast i, at Kina vil blive negativ ramt af den svage økonomiske udvikling i Europa.

- Historisk set har Kina været en kæmpe eksportør, og 35 pct. af verdens containere kommer til eller fra Kina. Og nu ser vi, at de kinesiske forbrugere bliver mere og mere interesseret i udenlandske varer, hvilket vil øge Kinas import, forklarer Nils Smedegaard Andersen til China Daily.


I Maersk Lines regnskab for tredje kvartal ses det, at transportmængderne på de intra-asiatiske og Afrika ruterne steg henholdsvis 27 pct. og 3 pct., mens fragtraterne faldt 2 pct. på Afrika-ruterne og steg 5 pct. i Asien. Det er langt bedre end eksempelvis ratefaldet på 26 pct. på ruterne mellem Asien og Europa, som Mearsk Line oplevede i tredje kvartal.
 
Kilde: JP 
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Helge Ingstad-skibschef: Hårrejsende at lade tankskibet passere om styrbord
Svanehøj henter ny CFO hos Siemens Gamesa
Fem besætningsmedlemmer sigtes for drab på skib
MAN Energy Solutions indgår hensigtserklæring med fynske SH Defence
Nyopført kontorhotel må vige for havneaktiviteter
EU-udspil kan skubbe på skibsfartens grønne omstilling
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
Transportmagasinet
Jern & Maskinindustrien
Motor-magasinet
Nordiske Medier DK
EnergyIslandNews

Send til en kollega

0.142