23948sdkhjf

Hvad kan vi lære af ”Deepwater Horizon ulykken”

Verdens største olieforurening til dato var emnet hos Skibsteknisk Selskab
Først skal man være opmærksom på, at der faktisk døde 11 besætningsmedlemmer om bord på riggen som en del af den meget tragiske ulykke. Der har været mere opmærksomhed på forureningen end på tabet af menneskeliv, udtalte Graham Bennett under mandagens foredrag i Skibsteknisk Selskabs møderunde.
Dagens spændende foredrag var initieret af Vice. President Bo Cerup-Simonsen fra A.P. Møller Mærsk, der er bestyrelsesmedlem i Skibsteknisk Selskab. Selskabet lægger vægt på erfarings- og videns udveksling på højt niveau, for at dygtiggøre Det Blå Danmark specielt på det tekniske, miljømæssige og menneskelige område

Hvad har man så fundet ud af?  Graham Bennett gav et par af opdagelserne
• Ledelsen og operation af riggen og udstyr var ikke optimal.
• Besætningen var for dårligt forberedt og uddannet til at håndtere en ulykkes situation.
• Sikkerhedsniveauet og sikkerhedskulturen på riggen var for ringe.
• Mangel på vidensdeling om ”lesson learned” fra tidligere lignende ulykker.

Både USA, EU og mange andre steder er / eller vil lovgivningen blevet strammet op omkring Olie og Gas offshore operation og drilling.

Hele præsentationen med ”key lessons” kan hentes på Skibsteknisk selskabs hjemmeside fra tirsdag kl. 1200. www.skibstekniskselskab.dk

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111