23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Finnlines øger kapaciteten på Rusland

Nye biler og omladet deep sea-gods skal danne grundlaget for ny rute mellem Sverige og Ruslands nye Østersøhavn.

 

Konkurrencen på Østersøen skærpes, når Finnlines senere i denne måned lancerer en ny ro/ro-rute mellem Wallhamn på Sveriges sydvestkyst og Ruslands store nye Østersøhavn Ust-Luga i nærheden af St. Petersborg. Ruten, der indtil videre skal betjenes af et enkelt skib, får to ugentlige afgange.

 

Ifølge Finnlines oplever Wallhamn en stigende trafik af nye biler, og samtidigt har havnen i Wallhamn flere deep sea-ruter, hvorfra godsets endelige destination er det russiske marked. Derfor bygger den nye rute dels på transport af nye biler, og dels på omladet gods, der skal til Rusland.

Finnlines har i forvejen short Sea-ruter baseret på det russiske marked fra Bilbao, Antwerpen, Amsterdam, Hull og Lübeck. Og fra sidste år blev Finnlines’ rute fra Aarhus ligeledes forbundet med Ust-Luga som et ekstra ben på den eksisterende rute med tre ugentlige afgange til Helsinki.

De danske rederier DFDS Seaways, Scandlines og Unifeeder har også en stor del af deres forretning baseret på markederne omkring Østersøen, først og fremmest de baltiske lande og Rusland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063