23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Niels Bohr-forsker i spidsen for SeaIntel

Lars Jensen, direktør i SeaIntel, har en noget anderledes baggrund end mange andre i shippingbranchen. Som tidligere forsker fra Niels Bohr Instituttet synes han, det er sjovt at se sammenhænge i noget, der virker utrolig kaotisk. Den tilgang bruger han som analyser på shippingmarkedet.

En fysiker i Shippingbranchen?

”Jeg er kandidat og Ph.d. i fysik fra Niels Bohr Instituttet, men ville hellere prøve noget andet. For det jeg synes der var det rigtigt sjove var at finde områder, der virker utroligt kaotiske, som et stort puslespil, med en masse brikker, ikke egentligt har været samlet endnu, og så finde ud af, hvordan det egentligt hænger sammen og hvad vi så kan få ud af det.”

Hvad vil SeaIntel?

”Vi vil være en objektiver analytiker i markedet, så hvis vi siger noget, er der en god grund til, at vi siger det og vi er helt transparente omkring vores antagelser og hvor vi har dataene fra,”

Hvordan er I anderledes end andre?

”Vi kommer ud med noget kvantitativt analyse, man ikke har set før og det er mit indtryk, at det giver vores kunder et andet perspektiv på tingene og noget de ikke havde overvejet før.”

Er det nyt?

”I containerbranchen er der ikke nogen lang akademisk tradition til analysearbejdet. Den er den tilgang vi går ind til det med. Vi går meget hårdt efter den kvantitative tunge metode ud fra en ren objektiv betragtning. Vi putter ikke vores egne subjektive vurderinger ind i analysen,”

Hvad er målsætningen for SeaIntel?

”Vi vil være de bedste inden for maritime analyser ikke kun på container. Men de første år vil vi udelukkende fokusere på container, for det er der vi har vores spidskompetencer.”

Foreløbig er SeaIntel vokset på et år til at være et foretagende med syv medarbejdere, hvoraf grundlæggerne Lars Jensen og Alan Murphy har mange års shippingerfaring fra A. P. Møller - Mærsk i bagagen. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158