23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt samarbejde sender DFDS tilbage i Middelhavet

Rederiet DFDS har gennemført et joint venture med Louis Dreyfus Armateurs. Samtidig etablerer de et nyt forretningsområde, som betyder, at DFDS nu igen er tilbage i Middelhavet.
Efter flere års pause er DFDS nu igen tilbage i Middelhavet.
 
Det er en joint venture-aftale med franske Louis Dreyfus Armateurs, som baner vejen for et comeback.
 
Det oplyser DFDS i en selskabsmeddelelse.
 
"LD Lines’ aktiviteter integreres dels i det eksisterende forretningsområde 'Channel', og dels i et nyt forretningsområde France & Mediterranean," skriver DFDS. 

 
Det nye forretningsområde bliver ansvarlig for at drive en rute i Middelhavet mellem Marseille og Tunis samt ansvarlig for salg og kundeservice for ruterne på Kanalen i Frankrig og Spanien.



"Og dermed tillige ansvarlig for at øge markedsandelen på disse markeder. Herudover er det nye forretningsområde ansvarlig for at sælge fragt- og passagertjenester for hele DFDS’ rutenetværk i Frankrig og Spanien," skriver DFDS.

 
DFDS oplyser samtidig, at sammenlægningen vil øge rederiets omsætning med 100 millioner kroner i fjerde kvartal af 2012, men har ingen væsentlig betydning for bundlinjen.

 
Realiseringen af joint-venture aftalen med Louis Dreyfus Armateurs på Den Engelske Kanal betyder ligeledes en udvidelse af DFDS’ ejede flåde. Således placeres ro/pax-færgen Norman Spirit i et fælles selskab, hvor DFDS ejer 82 pct. Samme selskab rummer også de tre D-klasse ro/pax-færger mellem Dover og Dunkirk som DFDS tidligere har overtaget fra det Mærsk-ejede Norfolkline.
 
 DFDS forventer sammenlægningen gennemført ultimo 2013.
 
 
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109