23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

ECO-Supramax bulkcarrier til Ultrabulk Shipping

Ultrabulk Shipping trækker sig fra forsinkede nybygninger, men sikrer sig i stedet ny ECO-Supramax bulkcarrier.
Ultrabulk Shipping A/S har kanselleret charterkontrakterne på to nybyggede

Kamsarmax-bulkcarriere efter begge skibe er blevet stærkt forsinkede på byggeværftet Zhoushan Jinhaiwan i Kina. De to langtidscharter-aftaler på hver 12 år blev indgået tilbage i 2010.



Samtidig har Ultrabulk Shipping indgået en ny langtids-charter på en ECO-Supramax bulkcarrier på 61.000 t.dv., som leveres fra japansk værft i 2015. Den nye charteraftale er også på 12 år og indeholder ydermere en købsoption.



ECO-Supramax bulkcarrieren vil få et 10 pct. reduceret bunkerforbrug og dermed et tilsvarende fald i CO2-udledningen. Som noget helt ekstraordinært i bulk-segmentet, bliver skibet bl.a. udrustet med et dieselelektrisk maskineri, som en af de features, der medvirker til at sænke skibets forbrug.



Ultrabulk Shipping har hovedkvarter i København, men har yderligere syv regionale kontorer world wide. Selskabet opererer konstant mellem 90 og 125 tørlastskibe fra Handysize over Supramax til Panamax.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093