23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fragtorganisation advarer mod ECA-konsekvenser

Freight Trade Association forudser overbelastning af det britiske vejnet, hvis DFDS må lukke Rosyth-rute som konsekvens af ECA-reglerne.
Den engelske gods- og fragtorganisation FTA (Freight Trade Association) advarer mod kaotiske tilstande på landets i forvejen hårdt belastede veje, hvis Skotland mister sin søbaserede ro/ro-korridor mellem Rosyth og kontinentet.

Det er DFDS, der driver ruten mellem Rosyth i Skotland og Zeebrügge i Belgien, og det danske rederi siger ifølge FTA, at det står over for store udfordringer med at bibeholde ruten fra 2015, hvor ECA-reglerne om store emissionsnedbringelser træder i kraft.

Ifølge FTA er der forlydender i markedet om, at Skotland kan miste ruten, efter der i en rapport om Skotlands forsyningskæder til udlandet, er kommet frem, at DFDS kan miste en tredjedel af sin flåde, når ECA-reglerne træder i kraft.

Ifølge FTA skyldes det, at visse skibe enten er for gamle til at opgradere til de nye ECA-regler, eller også er visse ruten ikke indtjenende nok til, at de kan bære den ekstra invertering, retrofitting af eksempelvis scrubbere udgør.

Kilde: Port Strategy
BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web04