23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

MAN får første low-speed, dual fuel ME-GI ordre

En kickstart på en ny æra, skriver MAN Diesel & Turbo om ordren på to nye motorer, med mulighed for yderligere tre, til det amerikanske shippingselskab TOTE
MAN Diesel & Turbo meddeler, at selskabet netop har vundet sin første ordre nogensinde på ME-GI motortypen. Dual-fuel, slow speed motoren 8L70ME-GI, der både kan bruge flydende natur gas (LNG) og traditional bunkerfuel, skal installeres i det amerikanske selskab TOTEs to nye 3.100 TEU-containerskibe.
 
De to 3.100 TEU-skibe, med option på yderligere tre, skal bygges på det amerikanske NASSCO værft i San Diego, USA og vil, ifølge pressemeddelelsen, være de mest miljøvenlige containerskibe i hele verden. De to skibe vil operere mellem Florida og Puerto Rico.
 
Ole Grøne, Senior Vice President Low-Speed Sales and Promotions, ved MAN Diesel & Turbo, siger: “Med den nuværende udvikling i brændstofpriser og flere kundeforespørgsler på en løsning var momentum hen mod udviklingen af en kommerciel, low-speed dual-fuel motor blevet ustoppelig. Vi ser denne ordre som en naturlig kulmination og forventer, at ME-GI er begyndelsen på en ny æra."
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125