23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Stor LNG-feeder klar til januar

Tyskbyggede Coral Energy skal feede gas til de nye skandinaviske LNG-bunkringsfaciliteter.
Med flere konkrete short sea-ruter lige om hjørnet, hvor driften er baseret på LNG, begynder den bagvedliggende infrastruktur i form af specialtonnage nu også at se dagens lys.

Således kunne den hollandske prinsesse Maxima i sidste uge navngive LNG-feeder’en Coral Energy, som skal transportere LNG for norske Skangass fra selskabets hovedlager ved Risavika i det sydlige Norge til selskabets tank- og bunkringsanlæg i Norge og Sverige.

Coral Energy er bygget i et samarbejde mellem de tyske værfter Meyer Werft og Neptun Werft.

Med i alt 15.000 kbm tanke er skibet det hidtil største LNG-tankskib bygget og udviklet til feeder-formål. Samtidig er Coral Energy også det første skib, som anvender en kombination af dual-fuel (LNG/Marine diesel) og såkaldte direct-action propellere.

Skangass har indgået en langtids leasingaftale med det hollandske rederi Veder Rederijzaken BV på skibet, der leveres i januar 2013.


Kilde: Skangass

Læs også:
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web03