23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærsk trækker andre skibe ud, når Triple-E introduceres

Når de nye Triple-E skibe sættes i fart, må andre skibe pensioneres, lyder det nu fra Mærsk.
Mængden af gods mellem Asien og Europa faldt i 2012 med fem procent, og mængden vil kun stige med en procent i 2013, vurderer en brancheanalytiker. Triple-E skal netop sejle mellem Asien og Europa, og det betyder, at Mærsk må trække andre skibe, når Triple-E sættes i fart.
 

“Når vi introducerer nye og større skibe, og hvis markedet ikke vokser, må vi trække anden kapacitet ud for at skabe balance,” siger Søren Skou, der er CEO i Maersk Line.

 
Maersk Line følger efterspørgslen nøje og er klar til at justere kapaciteten i overensstemmelse med efterspørgselen. Og det kan gøres på forskellige måder f.eks. ved at returnere skibe til leasingselskaber, skrotning eller slow steaming, skriver Mærsk i deres interne magasin.

Vi forventer, at vi kun vil øge vores kapacitet med omkring 1,5 procent i 2013, som er på linje med vores ambitioner om vækst på markedet,” siger Morten Engelstoft, der er chief Operating Officer.
 

Ifølge Søren Skou vil Triple-E skibene have kapacitet nok til, at Maersk Line kan følge med væksten på markedet indtil mindst 2015.

Læs også

:

Første billeder af et helt Triple-E skib
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04