23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Relationer og stærke forretningsmodeller

Relationer er en grundsten i al forretning, mener Anders Bille Jensen, ph.d.-studerende, Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, SDU
Det Blå Danmarks omfang og betydning er kortlagt og belyst i flere sammenhænge over de senere år, og sektoren har haft en bemærkelsesværdig evne til at imødegå store omvæltninger og eftervirkningerne af den finansielle krise.  
 
Udviklingen fortsætter med en omfattende og udfordrende dagsorden i form af behov for reduktion i brændstofforbrug, reguleringer inden for miljø, muligheder i nye materialer, udbygning af vind, udflytning af industri, store forskelle mellem verdensdelene m.v. Denne udvikling vil sætte gamle forretningsmodeller under pres, men også skabe mulighed for helt nye forretningsområder og forretningsmodeller af betydeligt omfang. Dette er naturligvis også kendt af internationale konkurrenter, som også forsøger at tilpasse sig og drage fordel af udviklingen.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.132