23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DFDS styrker sit Østersø-netværk

Stigende godsmængder i østersøen får DFDS til at opgradere
De to projektskibe Clipper Point og Botnia Seaways skal  fremover erstatte jernbanefærgen Vilnius Seaways på nogle af DFDS' ruter i Østersøen, der dermed både opgraderes kapacitetsmæssigt og overgår til en mere ro/ro-baseret basis.
 
Sejladsmønstret ændres således, at DFDS, at rederiet får to ekstra afgange om ugen på Kiel - Kleipeda ruten samtidigt med, at der startes en helt ny rute op mellem Skt. Petersborg / Ust Luga og Kleipeda, hvor sidstnævnte havn fungerer som hub for rederiet i den østlige ende af Østersøen.
 
DFDS indsætter selv Botnia Seaways i sammenhængen, mens Clipper Point er indchartret. Rederiet vil nu finde nye opgaver til Vilnius Seaways.
 
DFDS kunne i øvrigt - ifølge sit interne nyhedsbrev Insight - i forgangne weekend sætte noget nær en fodboldrekord. Det skete ved, at rederiet stod for organiseringen af ca. 30.000 tyske fodboldsfans returrejse til London i forbindelse med afviklingen af Champions League-finalen mellem de to tyske hold Borussia Dortmund og Bayern München. En kamp sidstnævnte klub endte med at vinde  2 - 1. Men som DFDS altså også scorede pænt på.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|