23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

MAN Diesel & Turbo klar med nye motorer

To nye kraftfulde kæmper lanceret i ME-klassen.
En ny G95ME-C9.2 og en ny S90ME-C10.2. Det er MAN Diesel & Turbos seneste bud på koncernens omfattende motorprogram. Og der er tale om to særdeles muskuløse størrelser, der bliver mellem de absolut kraftigste eksemplarer på markedet. Begge typer sigter mod anvendelse i containerskibsmarkedet. 
 
Ifølge MAN Diesel & Turbo skal man regne med specifik designtid på mellem 2 og 4 måneder for S90ME-C10.2 typen - efter en købsaftale er underskrevet. For G95ME-9.2-modellen skal man regne med designtider på mellem 9 og 11 måneder. 
 
S90ME-C10.2-modellen kan leveres i designs hvor RPM indstilles til mellem 72 og 84. Det påpeges videre, at modellen i det store hele er en videreudvikling af den allerede kendte S90ME-C9.2-model, men dog med forskelle. Bl.a. for så vidt angår tryk og design af krumtap, antallet af hydraulikpumper og turboladere m.v.
 
MAn Diesel & Turbo har videre lanceret et ny type Dual-fuel motor-koncept, der betegnes ME-LGI, der kan køre på fuelolie i mix med LPG (flydende gas) og / eller methanol. Det påpeges, at der i hovedsagen er tale om en ny injektionsteknik, der gør det muligt at opnå ME-LGI-status både via nyindkøb og via retrofit. Den nye injektionsventil benævnes Booster Fuel Injection Valve.
 
 
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03