FAKTA om Mærsk Mc-Kinney Møller
DIS, OWIZ2 (IMO Nr.: 9619907), Hellerup
Type: Post panamax/Ultra Large Container Vessel (fully cellular) containerskib
Design: Maersk Maritime Technology/DSME
Værft: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd., Geoje, Sydkorea
Byggenr.: 4250
Levering: 2. juli 2013
Klassifikation: American Bureau of Shipping
Notation: A1, Container Carrier, HIMP, AMS, ACCU, MAN-A, NBLES, TCM, FL 25, SH, SH-DLA, BWE, ENVIRO+, GP, SHCM
Ejer: A.P. Møller - Mærsk A/S, København
Operatør: Maersk Line
Længde o.a.: 399,2 m
Længde b.p.: 380,2 m
Bredde: 59 m
Dybgang: 16 m
Bruttotonnage: 194.849
Nettotonnage: 79.120
Containerkap.: 18.200 TEU (Reeferplugs: 600)
Dødvægt: 194.153 tons
Letvægt: 63.600 tons
Hovedmotor: 2 X MAN Diesel/Doosan 8S80ME-C9,2, i alt 59.360 kW.
AUX-maskineri: 3 x MAN Diesel (plus 2 x akselgeneratorer samt waste heat recovery-drevet turbine)
Servicefart (max): 23 knob
Kontraktpris: Ca. 185 mio. dollars
DIS, OWIZ2 (IMO Nr.: 9619907), Hellerup
Type: Post panamax/Ultra Large Container Vessel (fully cellular) containerskib
Design: Maersk Maritime Technology/DSME
Værft: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd., Geoje, Sydkorea
Byggenr.: 4250
Levering: 2. juli 2013
Klassifikation: American Bureau of Shipping
Notation: A1, Container Carrier, HIMP, AMS, ACCU, MAN-A, NBLES, TCM, FL 25, SH, SH-DLA, BWE, ENVIRO+, GP, SHCM
Ejer: A.P. Møller - Mærsk A/S, København
Operatør: Maersk Line
Længde o.a.: 399,2 m
Længde b.p.: 380,2 m
Bredde: 59 m
Dybgang: 16 m
Bruttotonnage: 194.849
Nettotonnage: 79.120
Containerkap.: 18.200 TEU (Reeferplugs: 600)
Dødvægt: 194.153 tons
Letvægt: 63.600 tons
Hovedmotor: 2 X MAN Diesel/Doosan 8S80ME-C9,2, i alt 59.360 kW.
AUX-maskineri: 3 x MAN Diesel (plus 2 x akselgeneratorer samt waste heat recovery-drevet turbine)
Servicefart (max): 23 knob
Kontraktpris: Ca. 185 mio. dollars