Mens M/S Museet for Søfart gennem hele 2012 havde godt 40.000 gæster i de gamle lokaler på Kronborg Slot, har omkring 19.000 gæster allerede gået gennem tælleapparaterne siden åbningen 5. oktober i år.
Det oplyser Trine Halle, der er projektleder og ansvarlig for rundvisninger på M/S Museet for Søfart.
Et af trækplastrene er den nye skibsmodel af Triple-E.
”Modellen er et fantastisk godt formidlingsværktøj. Mærsk Mc-Kinney Møller-modellen sætter skibsfartens udvikling i perspektiv for vores gæster,” siger Trine Halle til Søfart.
”Man skal tænke sig, at modellen og udstillingen om globaliseringen er finalen på vores formidling om den danske skibsfart siden 1700-tallet. Og for at understrege udviklingen har vi placeret en model af Disco, et typisk 1700-tals handelsskib, ved siden af Mærsk Mc-Kinney Møller-modellen. Vel at mærke i samme målestoksforhold som containerskibet. Udviklingen understreges så yderligere, når vi fortæller, at Mærsk Mc-Kinney Møller sejles af en besætning på bare 19 mand, mens Disco var afhængig af en besætning på hele 150 mand,” forklarer Trine Halle.
Det oplyser Trine Halle, der er projektleder og ansvarlig for rundvisninger på M/S Museet for Søfart.
Et af trækplastrene er den nye skibsmodel af Triple-E.
”Modellen er et fantastisk godt formidlingsværktøj. Mærsk Mc-Kinney Møller-modellen sætter skibsfartens udvikling i perspektiv for vores gæster,” siger Trine Halle til Søfart.
”Man skal tænke sig, at modellen og udstillingen om globaliseringen er finalen på vores formidling om den danske skibsfart siden 1700-tallet. Og for at understrege udviklingen har vi placeret en model af Disco, et typisk 1700-tals handelsskib, ved siden af Mærsk Mc-Kinney Møller-modellen. Vel at mærke i samme målestoksforhold som containerskibet. Udviklingen understreges så yderligere, når vi fortæller, at Mærsk Mc-Kinney Møller sejles af en besætning på bare 19 mand, mens Disco var afhængig af en besætning på hele 150 mand,” forklarer Trine Halle.
Søfart fortæller fredag om tilblivelsen af Mærsk Mc-Kinney Møller-modellen og om firmaet bag, Andresen & Meyer, der med håndværk i spitzenklassen, har leveret skibsmodeller til museer og danske rederier siden 1969.