23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Esvagt rokerer i organisationen

Udnævnelsen af Steffen Rudbech Nielsen til den nyoprettede stilling som head of Ship Management - Operation er kun en af flere ændringer, Esvagt har tilvejebragt med en organisationsændring. Han er navigatøruddannet og har en længerevarierende karriere bag sig i rederiet.
Var det en stilling, du selv søgte, eller blev du opfordret?





Hvad indebærer stillingen?

























Hvad forventer du af stillingen?





Hvad forventer du at kunne bidrage med?









Jeg har jo egentlig haft hele min opvækst i Esvagt, men som nævnt havde jeg lyst til at prøve noget andet i 2012. Jeg blev så informeret om de nye ideer omkring organisationsstrukturen, og det havde klart min interesse at være med til at implementere og udvikle dette – så interessen var gensidig, og valget for begge parter var derfor ikke så svært.   Stillingen er helt ny, idet vi per 1. oktober lavede en større omlægning af hele Esvagts organisationsstruktur. Dette blev gjort for at optimere driften af skibene og for at være beredt på fremtiden.   Denne omlægning medførte så blandt andet, at det tidligere Operation og Teknik blev lagt sammen til Ship Management. Tanken og målet med denne sammenlægning er en forbedring i dialogen for vores besætninger,  simplificerede arbejdsprocesser. I forhold til den daglige drift så er denne afdeling ’single point of contact’, hvilket var efterspurgt og nu bliver leveret.   Stillingen indebærer, at jeg sammen med head of Ship Management – Technical har det fulde ansvar for den daglige drift af vores skibe. Vi taler fire nybygninger under konstruktion og 37 sejlende skibe, der alle er meget forskellige. Arbejdet, som skibene udfører, er overordnet fælles "safety and support at sea”, men også dette spænder virkelig bredt. I Esvagt har vi jo specialiseret os inden for redning til søs, oliespildsberedskab, tankerassistance i forbindelse med offshore loadingsystemer, fire fighting, supply og DP services og ikke at forglemme - service og transfer til offshore vindmøller. Arbejdsområdet for vores skibe spreder sig p.t. fra Arktis til området ud for Marokko.   På det driftsmæssige plan betyder det, at det er vigtigt, at vi har en vis bredde og kan yde den fornødne support til vores skibe. Når vi kommer til planlægningen af havneanløb, dokning samt af koordinering af reparationer, syn osv., så skal vi se en optimering ved denne nye struktur – det er simpelthen kravet.    Vores skibsledelse om bord er en essentiel del, og det er vigtigt, at vi har en åben dialog med både skibsfører og maskinchef, og at de kan få kompetente svar. Samarbejdet omkring driften er virkeligt vigtigt. I den henseende vil vi fra Ship Management have et fælles talerør og vil effektivt i afdelingen kunne vurdere skibsførerens/maskinchefens henvendelser og give et godt svar, der skal bringe os videre.   Esvagt har over tid udviklet sig meget. Det er sket ved at videreføre den ånd, som er i firmaet, men det er vigtigt også at give vore kunder kredit for at være åbne og konstant drive os endnu videre. Jobbet indebærer, at dette skal føres videre på det tekniske og operative plan med en yderligere nyetableret funktion: chief commercial and safety officer, som i et vist omfang vil tage den kunderelaterede side af Ship Management. Dette skal være såvel input som output - også her skal vi internt have et godt samarbejde på en lidt ny måde.    Jeg forventer, at vi som afdeling og rederi forbedrer os på en bred måde, som først og fremmet gavner vores besætninger (driften). Dette skal ske ved, at vi i Ship Management har en fælles interesse og arbejder ud fra de bedste løsninger. De bedste løsninger skal være realistiske, effektive og vil blive opnået i et fællesskab – dette skal så igen betyde, at vi over for kunden kan levere en endnu bedre service.   Mine mange år som sejlende i Esvagt har gjort, at jeg har et godt kendskab til vores operationer, besætningerne og skibene. Dette på den måde, at jeg har en god ide om, hvad der kan lade sig gøre, og ikke mindst, hvad der ikke kan lade sig gøre. Her kan jeg bidrage til, at besætningerne og de øvrige i Ship Management kan finde gode holdbare løsninger på vores skibe og nybygninger.   Ligeledes er mine fem år som HSEQ manager i Esvagt, som jeg ser det, en ekstra fjer i hatten. I Esvagt er der en god og sund HSEQ-holdning i afdelingerne, men gad vide, om ikke jeg kunne bidrage med lidt alligevel.    
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094