Mols-Liniens kun godt 16 år gamle danskbyggede hurtigfærge Mie Mols ankom i går til skibsophugningsfirmaet JATOP – Orla Produktforretning i Frederikshavn.
Mols-Linien har siden introduktionen af den nye hurtigfærge KatExpress 1 forgæves forsøgt at afhænde de to danskbyggede gasturbine-drevne hurtigfærger Mai Mols og Mie Mols på second hand-markedet. Dette har imidlertid vist sig umuligt, da færgerne dels har et dårligt forhold mellem kapacitet og bunkerforbrug, og dels kræver et specialiseret landanlæg for at kunne fungere effektivt med korte havnetider.
Derfor meddelte Mols-Linien i selskabets seneste kvartalsregnskab, at Mie Mols nu skulle afhændes til ophugning. Søsterskibet Mai Mols forsøges fortsat solgt, nu med en stor reservedelspakke fra søsterskibet.
Læs også:
Mols-Linien har siden introduktionen af den nye hurtigfærge KatExpress 1 forgæves forsøgt at afhænde de to danskbyggede gasturbine-drevne hurtigfærger Mai Mols og Mie Mols på second hand-markedet. Dette har imidlertid vist sig umuligt, da færgerne dels har et dårligt forhold mellem kapacitet og bunkerforbrug, og dels kræver et specialiseret landanlæg for at kunne fungere effektivt med korte havnetider.
Derfor meddelte Mols-Linien i selskabets seneste kvartalsregnskab, at Mie Mols nu skulle afhændes til ophugning. Søsterskibet Mai Mols forsøges fortsat solgt, nu med en stor reservedelspakke fra søsterskibet.
Læs også: